Nettilasku.fi – kokemuksia ja palautetta

Jatkuva parantaminen ja käyttäjien palvelu vaatii myös säännöllistä palautteenkeruuta. Kesäkuussa 2020 tehtyyn kyselyyn kokemuksia nettilasku.fi palvelusta vastasi yli 200 yrittäjää ja käyttäjää. Nettilasku on pienyrittäjän ja toiminimiyrittäjän laskutusohjelma, mutta myös auttaa laajemmin yrittäjää hänen yrityksensä talouden hallinnassa. Artikkelista löydät  poimintoja kyselystä ja saamastamme palautteesta!

Yleisarvosana 4/5!

Kysyimme lyhyesti ja ytimekkäästi kolmea asiaa, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat, suosittelisivatko he meitä ja missä voisimme parantaa, jotta olisimme jatkossakin paras ratkaisu juuri sinulle.

Kysymys ”kuinka tyytyväinen olet nettilasku.fi -palveluun” sai arvosanaksi 4/5. Tulos on hyvä, mutta tulemme tekemään työtä, että saamme arvosanan hilattua vielä ylemmäs. Alla yhteenveto arvosanoista.

Kuinka tyytyväinen olet nettilasku.fi palveluun

Net Promoter Score: Lahjomaton analyysi todellisista suosittelijoista!

Vähän taustaa: Net Promoter Score on arvo, jolla voidaan arvioida tuotteen tai palvelun todellisten suosittelijoiden määrää. Tapa kysyä ja laskea arvo on sama ympäri maailman, jolloin tulokset ovat vertailukelpoisia. Käyttäjiltä kysytään asteikolla 1-10 arvio kysymykseen: ”Kuinka todennäköisesti suosittelen tuotetta ystävälleni (tai kollegalleni)? Tällä kysymyksellä löydetään suosittelijoiksi vain ne, jotka antavat arvosanaksi 9 tai 10. Arvosanat 8 tai 7 eivät muuta lukua ja arvosanan 6 tai alle antaneet katsotaan negatiivisiksi suosittelijoiksi. NPS arvo lasketaan seuraavasti: lasketaan yhteen arvosanojen 9 ja 10 määrä, niistä vähennetään kaikki 6 tai alle antaneet, ja jäljelle jäänyt luku jaetaan kaikkien vastanneiden kesken. Lopputulemana saadaan arvo välillä -100 ja  +100.

Koska kysymys ja arvon laskenta ovat globaalisti samoja, voidaan arvoja helposti vertailla saman alan yrityksien välillä. Yleisesti + puolella oleva numero katsotaan jo hyväksi ja globaalisti yli puolet firmoista saa negatiivisen NPS-arvon. Siirrytään tarkemmin meidän alalle. Esimerkiksi satmetriksin tekemässä tutkimuksessa ohjelmistotuotteiden keskiarvo oli 30 ja paras ohjelmisto saavutti NPS:n 54! Jos olet kiinnostunut NPS:stä, niin Trustmary:n blogissa on lisätietoa Suomalaisen yritysten NPS-arvoista.

Nettilasku.fi:n NPS-arvo kesäkuun 2020 kyselyssä oli +30. Mitä se tarkoittaa? Meistä se tarkoittaa sitä, että parannettavaa on. Viimeaikoina meillä on ollut kova panostus toiminnallisuuteen, jossa kirjanpito saadaan osaksi ratkaisua. Sen vuoksi jotkut pienemmät, mutta tärkeät asiakkaiden raportoimien vikojen korjaukset ovat viipyneet. Seuraavaksi olemme vahvasti panostamassa asiakastyytyväisyyteen parantamalla käytettävyyttä ja asiakaskokemusta. Tämä kysely olikin tärkeä paikka löytää ne kipukohdat, joissa on selkeimmin parantamisen varaa. Vaikka olemmekin isossa mittakaavassa positiivisella puolella ja keski-arvon kieppeillä, niin se ei tyydytä. Seuraava tavoite on parantaa ratkaisuamme niin, että NPS score olisi yli +50.

Palautteesta poimintoja:

Halusimme, että käyttäjät voisivat tehdä palautekyselyn mahdollisimman nopeasti ja kysyimmekin siksi vain missä voisimme olle parempia, ja mitä korjata. Kuitenkin monet antoivat myös positiivistä palautetta. Kiitos! Tokihan me sitäkin haluamme jakaa.

       Mitä hyvää:

Monesti hyvä on yleisluenteista, jos ei ole valittamista, niin ollaan tyytyväisiä. Asiakkaamme kommentoivat positiivisesti esim näin ”Erittäin hyvä ja selkeä käyttää. Olen tyytyväinen”  ja ”mun käyttööni sopii todella loistavasti” ja ”kaikki toimi kuin pitää olla, good job :)”

Helppous, keveys, edullisuus ja asiakaspalvelu saivat myös palautetta: ”Olen tykännyt ohjelman keveydestä ja edullisuudesta verrattuna kilpailijoihin.”  ”Joidenkin ohjeiden löytäminen on ollut hankalaa, mutta onneksi asiakaspalvelunne on vastaillut tyhmiin kysymyksiin ripeästi.” ”Ohjelmanne laatu ja hintasuhde on upea.” ”Olen todella tyytyväinen laskutusohjelmaan. Se on säästänyt sekä aikaa että virheiltä. Ongelmatilanteissa nopea kädestä pitäen -ohjaus olisi vielä erinomainen uudistus.” 

Joskus tuote vain mätsää tarpeeseen: Asiakkaamme mukaan “Juuri nyt en kyllä keksi mitään parannettavaa. Sen vain sanon, että kun vertaan nettilaskua toiseen käyttämääni laskutusohjelmaan, vaakakuppi on tosi vahvasti kallellaan nettilaskuun päin. Toinen ohjelma on vanhanaikainen ja jäykkä. Nettilasku taas on notkea ja helppokäyttöinen.

       Mitä parannettavaa:

Saimme paljon pieniä ja suuria parannusehdotuksia. Nettilasku.fi -käyttäjien kokemusta parantaisi selvästi laaja kännykkätuki, joka onkin jo onneksi työnalla. ”Kännykällä pitäisi pystyä tekemään lähetteitä”,  ”Mobiilikäyttö olisi kova” ja ”Tuo puhelin äppi ilmeisesti tulossa, sitä kaivannut 😅” .  Nyt voit Nettikuitti -apillä skannata kuittisi palveluun ja kesällä julkaistava, taustalla toimiva, tekoäly analysoi kuitista rivit oikeisiin tiliöinteihin. Loppuvuodesta tulee sitten lisää palveluja kännykän avulla laskutusta tekeville.

Hinnoittelu, ja sen selkeytys oli myös monella mielessä. Tähänkin vastaamme  lähiaikoina muutoksilla, jossa pyritään rakentamaan palvelupaketit nykyistä selkeämmäksi ja lisäämään käyttömäärän mukaista hinnoittelua. 

Listojen automaattihaut ja nopeutukset erilaisiin rutiinitehtäviin on myös kirjattu ylös. Uusi käyttöliittymä tulee tehostamaan monia toimintoja pyyntöjen mukaisesti.

Kirjanpito oli myös monella toiveissa. Etukäteistietona paljastettakoon, että tulemme tarjoamaan pienyrittäjälle edullisimman kokonaisratkaisun myös kirjanpito-ominaisuudella jo kesän jälkeen. Rekisteröidy alta ja laita meille tietoa jos haluat olla mukana jo alkuvaiheessa!

Vertailu muihin?

Emme tiedä muiden ratkaisujen asikastyytyväisyyslukuja, mutta tuore AMK:n lopputyö vertaili Suomalaiselle rakennusyrittäjälle (6-12 henkilöä) parasta ratkaisua heidän taloudenhallinnan digitalisointiin.  Nettilasku.fi oli kaikista markkinoilla olevista ratkaisuista paras. Voit lukea kriteereistä ja lopputuloksesta tästä blogista: Vertailu pienyrityksen taloushallintoratkaisuista.

Et vielä asiakkaamme? Kokeile – ilmaiseksi!

Voisitko sinä olla meidän uusi tyytyväinen asiakkaamme? Nyt nettilasku.fi:n uusista käyttäjistä yli 20% tulee “kaveri suositteli” -termillä ja hyvästä syystä. Alla vielä muutaman asiakkaamme suosittelut:

Huoletonta pienyrittäjän talouden hallintoa pääset kokeilemaan täysin ilmaiseksi kuukaudeksi ja sen jälkeen hintaan alkaen 19€/kk. Alla olevasta linkistä voit rekisteröityä ja lähettää ensimmäisen sähköisen laskusi alle viidessä minuutissa.

Haluatko jutella, että onko nettilasku.fi juuri sinulle paras palvelu? Soita meille tai viestitä oikean alareunan chat-ikkunasta!

Ota nettilasku-sovellus käyttöön!

  • 1. Rekisteröity
  • 2. Lisää täydentävät tiedot
  • 3. Aktivoi haluamasi toiminnot